Hideg a lelkekben vs. hideg az épületben

Egy alapítványi krízisotthon fenntartásával foglalkozom. Illetve ez így nem is pontos. Erőszakos társuk elől menekülő emberekkel foglalkozom. Szívesen írnám azt, hogy nőkkel és férfiakkal, de sajnos az otthon lakói 100 %-ban csak a nők közül kerülnek ki. Ennek okát mai napig nem értem, biztos vagyok benne, hogy férfiak is szenvednek különböző lelki vagy fizikai inzultusoktól. Talán ők nehezebben vagy más módon kérnek segítséget.

A cikk címében szereplő egyik hideg az erőszakos emberek lelkében van. A másik hideg pedig a fizikai hideg, ezt tavaly télen szenvedtük el az otthonban. Természetesen a lelkekben lévő hideg sokkal veszélyesebb, de azért a fizikaival is muszáj foglalkozni.

Reggel arra ébredtem, hogy látszik a leheletem és borzasztóan fázom. 12 fok volt a teljes épületben. A befogadott anyákkal sokszor egy vagy több gyermek is érkezik hozzánk, rájuk különösen veszélyes a tartós hideg. Azonnal tárcsáztam egy másik, nálunk nagyobb intézmény vezetőjét, hogy javasoljon egy megbízható kazánost. Tisztában vagyok azzal, hogy az elmúlt években mennyire magasak lettek a fűtésszerelő árak. Arra kértem, hogy olyan szakembert mondjon, aki korrekt árat kér a munkájáért és ki fogjuk tudni fizetni.

A társintézmény vezetője a TOPVÍZGÁZFŰTÉSSZERELŐ.HU céget javasolta. Hosszú évek óta minden fűtéssel és vízzel kapcsolatos problémát ők oldanak meg náluk és mindig jó munkát végeztek. A díjszabásuk pedig kifejezetten baráti.

Természetesen azonnal hívtam a TOPVÍZGÁZFŰTÉSSZERELŐ.HU központi telefonszámát. Egy nagyon barátságos diszpécser alaposan kikérdezett a fűtési rendszerünk jellemzőiről és a kazánon megjelenő hibaüzenetekről. Azt mondta, hogy kiküld egy olyan csapatot, akik a nálunk lévő modern skandináv kazán szakértői. Éppen idén vettek részt egy olyan továbbképzésen, amelyet a kazánt gyártó cég szakemberei tartottak. Ők egészen biztosan rövid idő alatt megtalálják a probléma valódi okát és elhárítják azt.

1 órával később a szakemberek megérkeztek az otthonba. Ketten voltak és azonnal a kazánházba mentek. Még kávét sem kértek. Viszont sokat mosolyogtak. Ezt jó előjelnek tekintettem.

30 perccel később éreztem, hogy kezd melegedni a radiátor az irodámban. Lelkesen szaladtam a kazánházba, ahol a szerelők éppen feltakarítottak maguk után. Hirtelen azt hittem, hogy nemcsak a kazán norvég, hanem a teljes intézmény is átteleportálta magát a skandináv országba. Ilyet magyar szerelőtől még sohasem láttam.

A szakemberek elmondták, hogy egy vezérlőpanel hibásodott meg. Megmutatták és átadták nekem a régi panelt. Mindig van náluk ehhez a kazán típushoz többféle tartalék alkatrészek, így ilyen vezérlőegység is volt a kocsijukban. A cserével egyidejűleg végeztek egy alaposabb takarítás ill. karbantartást is a kazánon, mert szemmel láthatóan ez évek óta elmaradt. Sajnos valóban így van. Tavaly is kénytelen voltam a kazánra tervezett költségvetési keretből a megemelkedett energia díjakat kigazdálkodni.

A fizetésre került a sor. Kicsit féltem attól, hogy mekkora szám jelenik majd meg a számla végén. Mert számlát kérés nélkül kaptam tőlük. Kár volt aggódnom a fűtésszerelő árak miatt, ugyanis a végösszeg barátságos és korrekt lett. Még egy kisebb szezonális kedvezményt is kaptunk. És az elvégzett munkára ill. a beépített vezérlőpanelre 1 év garanciát adtak. Elmondták, hogy nem valószínű, hogy a garanciát igénybe kell majd vennem. Mert csak gyári, kifogástalan minőségű alkatrészekkel foglalkoznak.

Összességében rendkívül elégett voltam a TOPVÍZGÁZFŰTÉSSZERELŐ.HU szerelőinek munkájával. Megbeszéltük, hogy a nagyobb baj megelőzése érdekében minden fűtési időszak előtt elvégeznek majd nálunk egy hiba megelőző általános karbantartást is.

Természetesen a fiókomban becses helyre került a szakemberek névjegye.